Dementievriendelijk ondernemen!
Gepubliceerd op 8 april 2024
Stel je voor… Iemand staat heel lang te twijfelen in jouw winkel. Deze persoon spreekt een medewerker aan en geeft aan dat hij zijn moeder zoekt. Bij het afrekenen wordt twee keer een verkeerde pincode ingetoetst. De klant raakt geïrriteerd. Wat doe je?
Dementie komt steeds vaker voor. De kans dat je ermee te maken krijgt, ook op je werk, wordt steeds groter. Hoe reageren jij en je collega’s op een klant met dementie? In de trainingen van Samendementievriendelijk op locatie leer je om de signalen van dementie te herkennen en hier je service op aan te passen.
Tijdens de 2,5 uur durende training leer je hoe jij goed kunt omgaan met mensen met dementie. In het tweede deel oefen je met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Tot slot bespreken de deelnemers met elkaar hoe zij het geleerde kunnen toepassen en krijgt je tips.
De kosten voor commerciële organisaties bedragen € 25,00 per deelnemer.
Voor verdere informatie / Contactpersoon:
Wim Staargaard
medewerker Team Welzijn en Preventie Voormekaar
+31545250514
+31647160107
Wim.Staargaard@voormekaar.net
Voor aanmelden (of meer informatie): E-mail oostgelderland@alzheimervrijwilligers.nl of neem telefonisch contact op met Janette Eyck-Wijn (secretaris): 06 – 1351 4411.
Grand Plaza eerste dementievriendelijke Chinese horecabedrijf
Restaurant Grand Plaza All Inclusive Eibergen is het eerste dementievriendelijke Chinese horecabedrijf in Nederland. 3 januari heeft Janette Eyck-Wijn, secretaris van de afdeling Oost-Gelderland van Alzheimer Nederland, het certificaat en de sticker ’Samen dementievriendelijk’ uitgereikt. Hiermee kan Grand Plaza laten zien dat ze een dementievriendelijk restaurant zijn. Een mooie bos bloemen maakte de uitreiking extra feestelijk.